Porady

Jak mogę utrzymać figurę?

Po zakończonym odchudzaniu mały przyrost wagi jest czymś normalnym. Twój organizm zatrzymuje po prostu więcej płynów. Osiągając prawidłową wagę nie spożywaj więcej kalorii niż potrzebuje Twój organizm. Ważna jest równowaga pomiędzy spożywanymi a zużywanymi kaloriami. Zwracaj baczną uwagę na to co jesz a także sprawdzaj wagę ciała raz w tygodniu. W ten sposób w pełni kontrolujesz wagę swojego ciała i możesz szybko zareagować na ewentualne zmiany.

W trakcie odchudzania zalecamy również cotygodniowe ważenie. Nie sprawdzaj wagi codziennie możesz się łatwo zniechęcić. Ważenie raz w tygodniu pozwoli zauważyć większy spadek wagi.

W utrzymaniu figury wspiera – na szczęście – Dieta 5 Dniowa. Posiłkami z Diety możesz zastąpić standardowe śniadanie lub lunch co pozwoli wygodniej kontrolować wagę

Uważaj na przekąski

Najbardziej tuczące są produkty zawierające tłuszcze i cukry. Znajdują się w takich produktach jak chipsy, słodycze, słodkie napoje. Staraj się ograniczać te produkty. Tego typu przekąski zastąp czymś zdrowszym np. nie gotowanymi warzywami ze smacznym dipem.

Dodatkowe ćwiczenia

Ćwiczenia mają pozytywny wpływ na budowę Twojego ciała – stymulują metabolizm i pomagają utrzymać prawidłową wagę, dodają energii. Ćwiczenia sprawią, że Twoje ciało będzie miało więcej mięśni niż tłuszczu – to poprawi ogólny wygląd i Twoja figura zbliży się do pożądanego wyglądu.

Spacer, jazda na rowerze, pływanie, jazda na rolkach to wszystko może poprawić Twoje zdrowie. Używanie częściej roweru niż samochodu, schodów zamiast windy sprawia, że ćwiczysz bez większego wysiłku.

Najlepiej wyznaczyć stały czas na ćwiczenia. W ten sposób stają się one typowym punktem Twojego dnia. Dobrym pomysłem są ćwiczenia z przyjacielem – będzie Ci łatwiej a dodatkowo zmobilizujesz bliską osobę do wysiłku. Same ćwiczenia to za mało by schudnąć, ale podparte niskokaloryczną dietą na pewno dadzą efekt.

3 tygodnie odchudzania Dietą 5 Dniową i co dalej…

Odchudzanie Dietą 5 Dniową powinno trwać maksymalnie 3 tygodnie – bez przerw – chyba że lekarz rodzinny zaleci inaczej. Po tym okresie należy zrobić tygodniową przerwę w odchudzaniu, aby organizm nie przyzwyczaił się do obniżonej kaloryczności posiłków ( dieta dostarcza 830 kcal dziennie ) spożywając tradycyjne posiłki utrzymujące kaloryczność na poziomie 1000 kcal dziennie. Po przerwie można kontynuować odchudzanie Dietą 5 Dniową przez kolejne 3 tygodnie. Po zakończeniu w/w okresów i bez konsultacji z lekarzem można kontynuować odchudzanie składnikami Diety 5 Dniowej, układając własną kompozycję diety np. zastępując jeden lub dwa posiłki domowe elementami diety np. batonem, gorącym obiadem a trzeci niskokaloryczny posiłek przygotowujemy wg własnych preferencji, utrzymując kaloryczność na poziomie 1000 – 1200 kcal dziennie. Jeżeli chcesz kontynuować odchudzanie pełną Dietą 5 Dniową zalecamy kontakt z lekarzem rodzinnym.

Urozmaicenie dań

Dania Diety 5 Dniowej możesz urozmaicać. Polecamy dodawanie świeżych warzyw m.in. paprykę, kawałki pora, cebulę itp. do Gorącego Obiadu.

Poza tym oprócz Gorącego Obiadu możesz zjeść miseczkę nie gotowanych warzyw. Miseczka warzyw zawiera tylko ok. 10 kcal. Masz dużo możliwości: sałata, starta marchewka, ogórek, papryka, rzodkiewka, kalafior. Do tego sos, który możesz zrobić z odtłuszczonego jogurtu, odtłuszczonego zsiadłego mleka, octu, soku z cytryny uzupełniając go ziołami i przyprawami. Możesz też zastosować gotowe, niskokaloryczne dipy dostępne w sklepach. Smak Gorącego Obiadu możesz dodatkowo zmieniać dodając ziół oraz przypraw np. pieprz, czosnek, oregano, tymianek, pietruszka.

Smacznego.

Jak uniknąć efektu jojo?

Po zakończonej kuracji odchudzającej nie wracaj do spożywania posiłków w ilościach preferowanych przed odchudzaniem. Pozwól organizmowi na spokojne dochodzenie do przyjmowania zwiększonej liczby kalorii i zadbaj o równomiernie rozłożenie w czasie. Uważaj na przekąski (słodycze, chipsy). Pamiętaj o ruchu. Wystarczy codzienny spacer ( na początek ). Wygodnym rozwiązaniem jest zastąpienie jednego typowego, domowego posiłku daniem z Diety 5 Dniowej – możesz zaoszczędzić kalorie i komfortowo kontrolować wagę. Polecam.